DZIAŁANIE

Swoją pracę wykonujecie w ciągu 5 tygodni - do 16 listopada. 
Pracujecie zespołowo. Rozpad grupy i prezentacje indywidualne nie są możliwe.

Wasze GRUPY ZADANIOWE pracują.

 W grupie jest:
  • Koordynator (lider) odpowiedzialny za zebranie zadań cząstkowych i przygotowanie prezentacji, a także kontakty z nauczycielem. Musi orientować się nad czym każdy w zespole w danym momencie pracuje.
  • Informatorzy  mają najlepiej znać się na postaciach. Gdy cała grupa zapozna się z życiorysami i osiągnięciami bohaterów - zaproponują zagadnienia do prezentowania - dlaczego te postacie zasłużyły się dla kultury, czy cywilizacji. Muszą mieć na uwadze, że szykujecie wystawę (nie hasło do encyklopedii).
  • Plastyk lub Reżyser zajmujący się stroną fotograficzną i ilustracyjną pracy całej grupy lub scenariuszem filmu. Musi też czuwać nad poszanowaniem praw autorskich, jeśli będzie wykorzystywał cudze fotografie. 
  • Dziennikarz ma zadanie specjalizować się w zebraniu informacji, jak polskiemu emigrantowi było na obczyźnie. Co inni o nim mówili, mówią, jak go upamiętniają. Co go może interesować? W jaki sposób dokonania emigrantów są wykorzystywane, czy zajmuje ważne miejsce w świadomości współczesnych.
Grupy sześcioosobowe decydują, które role  (poza koordynatorem) będą  wymagały dwóch osób.
Samodzielnie ustalacie plan działań, tak by dotrzymany był nasz harmonogram pracy i sposób zaprezentowania efektów (formę macie już narzuconą - Power Point lub film). 
Najważniejszy jest pomysł – jak pracować i jak osiągnąć cel.  Z każdą wątpliwością zwracajcie się do nauczyciela – na pewno Wam pomoże. 

Pamiętajcie także o tym, by respektować zasady prawa autorskiego (więcej w prezentacji portalu Scholaris). Jeśli widzicie gdzieś - wszelkie prawa zastrzeżone - nie możecie danego tekstu kopiować, publikować filmu itp. Bezpieczniej korzystać z materiałów, które należą do otwartych zasobów lub dają zgodę, czyli udzielają licencji.  
Wówczas, wolno Wam cytować fragment książki czy innej wypowiedzi bez zgody autora, pod warunkiem jednak, że wskażecie źródło cytatu. Jeżeli przygotowujecie prezentację tylko na użytek szkolny, możecie posługiwać się ilustracjami, zdjęciami, multimediami bez zgody autora – przestrzegając warunku wskazania źródła, czyli atrybucji. Pamiętajcie, że podając adres strony Internetowej należy w kwadratowym nawiasie zapisać datę dostępu. Zwracajcie uwagę na wolę autora, wykorzystywanych stron, filmów i plików.